حذف گواهینامه بین المللی نفت و گاز نبوش (IOG)

 

❇️ شوک بزرگ سال 2025 در دنیای دوره ها و مدارک و گواهینامه های آموزشی معتبر جهان، بدون شک حذف گواهینامه بین المللی نفت و گاز نبوش (NEBOSH IOG) از بین گواهینامه های سازمان نبوش (NEBOSH) خواهد بود. در واقع محتوای این دوره با گواهینامه نبوش در مدیریت ایمنی فرایند (PSM) جایگزین شده است. این گواهینامه با تعریف و سرفصل های جدید خود، بهترین گزینه برای تمام صنایع فرآیندی، از جمله نفت و گاز است.

البته NEBOSH همچنان به علاقه مندان به گذراندن دوره گواهینامه بین المللی نفت و گاز نبوش (IOG) و همچنین کسانی که در پروسه گذراندن این دوره هستند، مدت زمان مشخصی را در نظر گرفته است.

 

چگونه می‌توانم برای گواهینامه بین المللی نفت و گاز نبوش (IOG) ثبت‌نام کنم؟

آخرین تاریخی که دانشپذیر جدیدی بتواند به این دوره اضافه شود و ثبت‌نام کند، 31 مارس 2025 اعلام شده است. این تاریخ به منزلۀ آخرین تاریخی است که یکی از نمایندگان رسمی NEBOSH بتوانند فرد جدیدی را در دورۀ گواهینامه بین المللی نفت و گاز نبوش (IOG) ثبت نام، و شرایط آزمون را در مدت مشخص برای وی فراهم نمایند.

 

تا چه زمانی برای تکمیل گواهینامه بین المللی نفت و گاز نبوش (IOG) وقت دارم؟

آخرین تاریخی که دانشپذیران بتوانند در ارزیابی/آزمون دوره (IOG1) شرکت کنند، 30 سپتامبر 2026 تعیین شده است که در صورت قبولی در آزمون، گواهینامه‌ای مطابق با فرآیندهای معمول NEBOSH به وی اعطا خواهد شد.

 

اگر در آزمون IOG1 در تاریخ 30 سپتامبر 2026 قبول نشوم، چه می‌شود؟

بدیهی است که پس از گذر از این تاریخ، امکان ارائه خدمات مربوطه در زمینۀ گواهینامه بین المللی نفت و گاز نبوش (IOG) به علاقه مندان نخواهد بود و هیچ آزمون دیگری برگزار نخواهد شد. در صورتی که فردی تا این تاریخ موفق به قبولی نشود، امکان ادامۀ این دوره را نخواهد داشت. NEBOSH توصیه می‌کند که علاقه مندان به این دوره، به دورۀ گواهینامه نبوش در مدیریت ایمنی فرایند (PSM) به عنوان بهترین جایگزین مراجعه کنند.

 

گواهینامۀ جایگزین

توصیۀ NEBOSH این است که علاقه مندان و شاغلان حوزه نفت و گاز، گواهینامه نبوش در مدیریت ایمنی فرایند (PSM) را به عنوان مناسب ترین جایگزین در نظر بگیرند. این گواهینامه در سال 2024 بازبینی و به‌روز شده است و به دانشجویان درک گسترده‌ای از اصول پذیرفته‌شده و روش‌های صنعتی شناخته‌شده برای کنترل خطرات ایمنی در فرآیندها را ارائه می‌دهد.
 

◀️ گواهینامه نبوش در مدیریت ایمنی فرایند (PSM)، توصیه شده توسط 97 درصد از فراگیران

پس از بازبینی نهایی در سال 2024 و در یکی از نظرسنجی های جامعی که NEBOSH به انجام رسانده، 97 درصد از فراگیران، گواهینامه نبوش در مدیریت ایمنی فرایند (PSM) که با همکاری بین سازمان NEBOSH و مدیریت اجرایی ایمنی و بهداشت (Health and Safety Executive - HSE) و سازمان ایمنی و بهداشت انگلستان ایجاد شده و توسعه یافته است، آن را به همکاران خود و دیگران توصیه می‌کنند. (شرح مطلب)

 

دوره ایمنی فرایند نبوش - NEBOSH PSM - RRC - HSE Arya 2

شرح و توضیحات دوره گواهینامه نبوش در مدیریت ایمنی فرایند (PSM)

NEBOSH HSE Certificate in Process Safety Management
 



◀️ نظر برخی از کاربران و دانشجویان

نیکولا کورتیس (Nicola Curtis)، رئیس ایمنی و بهداشت در Biffa، می‌گوید: "وقتی به مدیریت پسماند روی آوردم، ایمنی فرآیند بخش بزرگتری از شغل من شد، زیرا من تیم بهداشت و ایمنی را هدایت می‌کردم که از ساخت و مدیریت کارخانه‌های تولید انرژی از پسماند (EfW) پشتیبانی می‌کرد. گواهینامه نبوش در مدیریت ایمنی فرایند (PSM) قطعاً به پیشرفت شغلی من کمک کرد. من شروع به نگاه کردن به ایمنی در تأسیسات خود به صورت متفاوتی کردم و هدفم این شد که دانش دیگران را در مورد ایمنی فرآیند افزایش دهم. این موضوع برای نحوه کارکرد بخش من در Biffa بسیار اساسی بود، بنابراین، این مدرک تأثیر زیادی بر من و عملیات ما داشت. برای همه ما شرایط برد-برد ایجاد کرد!"

مدرک ایمنی فرآیند نبوش، مورد تأیید 97% از فراگیران - NEBOSH - HSE Arya 2

 

کریس آستین (Chris Austin)، رئیس آموزش و رویدادها در Health and Safety Executive، افزود: "ما از همکاری با NEBOSH برای توسعه گواهینامه نبوش در مدیریت ایمنی فرایند (PSM) خوشحالیم. ما امیدواریم که با ترکیب نقاط قوت خود، این مدرک به بهبود درک و کاهش خطرات بهداشت و ایمنی در صنایع فرآیندی کمک کند."

مدرک ایمنی فرآیند نبوش، مورد تأیید 97% از فراگیران - NEBOSH - HSE Arya 3

 

◀️ برخی از سرفصل های گواهینامه نبوش در مدیریت ایمنی فرایند (PSM)

بخش PSM1: مدیریت ایمنی فرایند

شامل 4 عنوان اصلی است:

  • رهبری ایمنی فرایند
  • مدیریت ریسک فرایندی
  • کنترل خطرات ایمنی فرایندی
  • حفاظت در برابر حریق و واکنش در شرایط اضطراری

با موضوعاتی شامل:

  • استقرار سیستم های مدیریت فرایند
  • استراتژی های مدیریت و نگهداری دارایی
  • ایمنی روشن و خاموش کردن کارخانه فرایندی
  • استانداردهای کاربردی برای ایمنی سیستم های بحرانی و تجهیزات
  • خطرات و کنترل ها برای:
  • واکنش های شیمیایی
  • ذخیره سازی فله ای از مواد خطرناک
  • آتش و انفجار
  • هدف و ویژگی های طرح اضطراری

 

 

در ایران چگونه در دورۀ گواهینامه نبوش در مدیریت ایمنی فرایند (PSM) ثبت نام و شرکت کنم؟

❇️❇️❇️ شرکت HSE Arya، نماینده رسمی RRC International انگلستان در ایران، آمادگی خود را برای برگزاری دوره گواهینامه نبوش در مدیریت ایمنی فرایند (PSM) برای تمامی سازمانها، ارگانها، شرکت ها، کارخانه ها و صنایع مختلف سراسر کشور بصورت آنلاین و حضوری (درون سازمانی) اعلام می دارد.

 

 

منبع خبر

 

------------------------------------------------------
 
مختصری درباره سازمان نبوش (NEBOSH)
 
نبوش، مجری امتحان ملی در ایمنی و بهداشت شغلی (The National Examination Board in Occupational Safety and Health) به عنوان یک امتحان غیر وابسته، بصورت تشکیلاتی گواهی دهنده با رویکرد غیر انتفاعی تشکیل شده است. نبوش طیف وسیعی از گواهی های مرتبط با شغل و معتبر در صحنه بین المللی در زمینه بهداشت، ایمنی و محیط زیست و نیازمندی های مدیریت ریسک را طراحی کرده که در زمینه های شغلی مختلف و برای سازمان های خصوصی و دولتی کاربرد دارد. دوره های نبوش هر ساله 50.000 داوطلب را در جهان در بیش از 600 موسسه مختلف و در 120 کشور دنیا جذب می‌­نماید.
 
شرکت HSE Arya، نماینده رسمی RRC International انگلستان در ایران، دوره های NEBOSH را بصورت آموزش آنلاین و آزمون حضوری و آنلاین در ایران (همچنین بصورت درون سازمانی در سراسر کشور) ارائه می دهد.
 
 



 

 

درباره ما | حریم خصوصی | ثبت شکایت | قوانین سایت

تمامی حقوق این سایت متعلق به HSEARYA می‌باشد.

Designed by TAMDATA

بالا